La Paella RusaTota empastrà

Destacados

Femer 2011: unes Falles més surrealistes que mai

Les Falles de 2011 ja són història i han deixat la devastació habitual en aquests casos, a major glòria dels hostalers de la ciutat, encantats de guanyar diners a base de convertir-la en un femer. Però, a més dels clàssics, enguany ens quedem amb una sèrie d’imatges que perduraran en el record. Aquest és el nostre Top 3:

1. Important conflicte institucional entre la fallera major i les forces vives del Cap i Casal:

El món faller ha contingut la respiració durant tota la setmana fallera, acollonits com estaven perquè podia ocòrrer el que no havia passat en anys. Diguem-ho clarament: la JCF es va enganyar triant la fallera major d’enguany, com va quedar palés relativament prompte. Una xiqueta amb alguna coseta al cap, com és el cas, no pot representar la ciutat en les festes. Menys encara en unes festes com les nostres. De manera que tota la setmana els fallers han estat amb l’ai al cor, perquè hi havia risc que es produïra un esdeveniment brutal i traumàtic per al món faller: que una fallera major de València poguera dir alguna cosa amb trellat o, senzillament, que aturara el seguit d’imbecilitats protocolàries que estan ideades per a aquestes xiquetes.

Finalment, per a satisfacció de tots, la cosa es va quedar simplement en que la xica no va plorar durant la cremà. Sí, ja ho sabem, és molt greu, molt grave fins i tot, sí, potser la millor prova que la Caballero ha de ser catalanista o coses pitjors – com que pitjors?, què n’hi ha, de pitjors?-, però, de veritat, la cosa s’ha quedat en no res tenint en compte el que alguns pensaven que podia passar). En just càstic, ni una sola foto de la Fallera Major durant la crema de la falla de l’Ajuntament d’enguany apareix als diaris (vegen, per exemple, els recopilatoris de Las Provincias y de Levante). De la Fallera Major infantil sí en tenim, en canvi. Com que encara és una xiqueta no anem a carregar contra ella, però sí podem dir que ha sigut una digna fallera major, per a satisfacció de la JCF i de Rita Barberà, que ha pogut tindre tot el protagonisme del món amb ella, que és el que toca, carai!

Rita Barberà, ama de les Falles, ni tan sols perdona el moment de la cremà infantil per a xuplar càmera i des de l'any passat es baixa a consolar la fallereta de servei per donar imatges entranyables. Al fons, Félix Crespo, president de la JCF, somriu pensant en com un any més de dur treball per la festa ha estat tancat amb èxit gràcies a l'Alcaldessa. En això, clar, i en el voleibol!

2. Alarte i Oltra fan el ridícul un any més:

Mentrimentres, a l’oposició, les coses continuen com sempre. Jorge Alarte, en la seua titànica feina de fer el PSPV un partit tan de dretes, tan madrileny, tan insuls, tan folclòric, tan religiós i, sobretot, tan coent com el PPCV no pot deixar passar una oportunitat com les Falles. De manera que des de l’any passat el tio ha decidit simbolitzar el seu compromís faller, per tal de deixar clar que ell és un tio de poble i del poble, un xiquet que està al costat dels valencians. En fi, ja sabem tots de què va el tema. No cal extendre’ns més.

Total, que per a demostrar que el tio és faller, que és un més entre els valencians, no s’apunta a una Falla. No. Simplement s’enganxa a alguns dels actes d’alguna falla important. Ell és així. Una celebrity que visita La Noria. La Carmen Lomana de l’esquerra fallera. Ara bé, una vegada el PSPV decideix utilitzar les Falles per a publicitar el caràcter popular del seu líder, cal triar triar on i quan es fa.

A quin acte decideix anar Alarte i convocar la premsa per fer una foto? Potser al teatre amb xiquets? A la plantà? A la redacció d’un llibret? A un concert de Nadal de cançonetes valencianes? A una reunió amb gent de barri per a decidir quin monument fan i com orientar la crítica política en el monument faller? No. Per descomptat, Alarte, una vegada es posa a triar un acte per a deixar que el facin fotos i publicitar el seu compromís faller, doncs tria…. sí senyors! L’Ofrena. L’alternativa més pudeta i flatosa de totes. I és que l’actual PSPV ho té clar. La vida fallera i de casal és potser rica i compromesa (o pot tindre vessants que ho siguen, com a mínim). Però a l’actual PSPV eixes coses no l’interessen massa. Ells volen lluir amb la Mare de Déu i les forces vives de la dreta valenciana més rància. Així de trista és la cosa. Si no pots ser el rei de la coentor, perquè Rita Barberà és Doctora Honoris Causa en el tema, al menys aspirem a ser vicepresidents sota el seu patrocini. Lamentable.

Alarte desfilant un any més davant la Geperudeta amb la Falla de Na Jordana i, ja que estem, afonant alhora les seues expectatives electorals entre la gent d'esquerres amb estudis primaris, secundaris o superiors així com les possibilitats que la JCF puga premiar amb dignitat el monument de la falla del Carme.

Per la seua banda, Compromís deixa que Mònica Oltra faça el ridícul en solitari. Morera, amb la seua tendència a desaparèixer, tot i que el suposem home proper a retors i esglésies, es dedica, al menys, a aquestes perversions en la intimitat. En canvi Mònica Oltra, que es la més acabada fillola política de Rita Barberà i combina, com ella, una voluntat a prova de bombes d’eixir en totes les fotos i d’acaparar protagonisme amb un discurs polític ple de tòpics i d’una buidor intelectual alarmant, ha fet, com ja va passar l’any passat, una nova exhibició en l’Ofrena. A diferència d’Alarte, al menys, esta és fallera de veritat i no monta el show només per eixir als diaris. La qual cosa, per altra banda, tampoc no sabem si és millor o pitjor. Bo, vinga, hem de ser sincers. Sí ho sabem: és millor, sens dubte. Ara bé, la veritat és que a l’esquerra social no ens ompli d’orgull que Oltra competisca amb Rafael Ferraro (i això perquè Garcia Broch ja s’ha retirat) en ser la més hooligan fallera de les Corts valencianes.

Encara que la millor opció és la de Marga Sanz, d’EU, que demostra una vegada més que el més eficaç dins l’esquerra a València és la seua tàctica: no aparèixer, que no se sàpia res de tu. D’aquesta manera, al menys, no es fa el ridícul més patètic.

Mònica Oltra, en les Falles de 2010, desfilant per portar floretes a la Mare de Déu en 2010. Enguany ho ha tornat a fer, per tal de deixar clar els valencians que si dins el PP no hi ha esperança possible per als que volen construir un país modern i occidental, doncs tampoc podem aspirar a tindre alguna opció decent fora del PP. Son igual de coents!

3. Rita Barberá, xuplant càmera com sempre:

Més enllà dels conflictes per ser la reinona de la balconada municipal amb una Fallera Major que els ha eixit rareta i que té una sospitosa, perillosa, antivalenciana i antifallera tendència a utilitzar el cap per a alguna cosa més que portar els monyos, Rita Barbarà ha dominat l’espai de les Falles com sempre. Ja se sap, el rotllo habitual que sempre ens amollen: les Falles són unes festes on domina l’esperit crític, el sentit de l’humor fi, la crítica als poderosos… ja saben, les xorrades de sempre.

I si ho dubten penssen que tot això es concreta en una regla fallera d’or: tota activitat fallera (recordeu, crítiques amb el poder, iròniques i tal…) acaba fent-se a més glòria de Rita Barberá. I si alguna cosa no acaba de rutllar bé, ja s’encarrega ella d’apanyar-ho. L’exhibició a la balconada de l’Ajuntament de València, prèvia a cada Mascletà, és des de fa anys un show berlanguià propi de la Itàlia de Don Giovanni, amb un poble que fa cua des de 4 ó 5 hores per poder fer la pilota a una Alcaldessa que en gaudeix com una boja i que té tot controlat.

Visca l’esperit crític de les falles! Visca Blavència!

¡Que te apartes, niña, que la mascletà es para que luzcamos yo y mis amigos", li etziba Rita Barberà a la Fallera Major, retirada a colzades de primera filera, mentres amb molt professionalitat no perd ull del que passa a la plaça del Caudillo.

Rita Barberà, en el plat, en les tallades i on siga menester. Ella s'ho fa tot, a València. Ella és l'única protagonista.

Etiquetas , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Compartir

Artículos relacionados

91 thoughts on “Femer 2011: unes Falles més surrealistes que mai

  1. Astolfo

    Ya era hora de que alguien dijera cuatro verdades del barquero sobre las Fallas en una ciudad donde nadie se atreve a decir nada contrario o crítico.

    Manda cojones que las Fallas que presumen de espíritu crítico son incapaces de asumir cualquier comentario de coña contra ellas.

    Eso sí, faltan como 400 o 500 verdades más que contar.

    Contestar
  2. Mafalda

    No es que yo sea muy fan de las fallas (suelo salir de Valencia para esas fechas, que no aguanto los petardos ni el olor a humo en mi casa) pero no veo nada de malo en que los políticos vayan a la ofrenda, si les da la gana. ¿Por qué crees que es hacer el ridiculo? Vale que Alarte no es fallero y lo hace por la foto pero… ¿y Mónica Oltra? Es evidente que no es por figurar, me parece =S.

    Por otro lado, si vas a escribir un artículo tan beligerante, un par de datos más no estarían mal. Por pura curiosidad, ¿qué es eso de que Laura Caballero es catalanista? O sea, no se si exajeras o va en serio, pero lo único que he leído yo de ella es que es muy católica (y no es que no me cuadre que pueda ser las dos cosas, es solo que yo la hacía pepera de manual). También leí, en una entrevista que le hicieron los lectores de El País, algo así como que no hay que tener dinero para ser Fallera Mayor, cosa que me dejó flipada porque es obvio que no es verdad.

    En fin, me parece que se te nota mucho la bilis. A todos nos da rabia que Rita sea la prota de las fallas y que la fiesta sea tan elitista, etc, etc. pero de verdad, relaaax!

    Contestar
    • Titi

      A València el que li fa falta és MENTA!!! I boes i lluentoretes com les que portava Rafael! Sempre ens deixen els més grans!!!

      Contestar
    • Cala

      Tu t’ho pots prendre amb relax si vols, altres tenim dret a la indignar-nos (que motius ens sobren) i a expressar i compartir aquesta indignació. Si no, que ens queda?

      Contestar
  3. Fesol de garrofa

    Estic d’acord amb tu, Mafalda, en que millor ser fallera de veritat com Oltra que montar el paripé com Alarte. No ho estic en que hi haja alguna justificació per al paripé d’Alarte. Si vol donar imatge fallera pot triar moltíssims actes molt més presentables que l’Ofrena. Fer un show públic d’una manifestació de fe religiosa em sembla impropi d’un partit polític. Ja no parlem d’un partit d’esquerres. La religió, a caseta. Per favor.

    Respecte de la Fallera Major, no es diu que siga catalanista. És evident que no ho és. Es tracta d’una broma per simbolitzar com de disfuncional ha sigut veure una xiqueta assenyada, tot i que siga molt beata, en un context com el faller i com la Cort d’Honor. Per les coses que ha dit, per com s’ha comportat i per la manera discreta en què ha actuat. Tot molt allunynat del model de fallera que s’ha imposat amb el PP i amb Rita. Un model que, a més, ha dificultat les exhibicions impresentables de l’Alcaldessa (emparant la fallereta desvalida, etc.).

    La manera en que Rita ha aconseguit, sense que ningú no li ho retraga, que molts actes fallers (crida, mascletades, crema…) siguen a major glòria de l’alcaldessa és de vergonya i parla de la minoria d’edat democràtica i cultural tant de la festa com dels fallers i dels valencians.

    Contestar
    • Mafalda

      Cierto es lo de Alarte, aunque en realidad nunca he entendido por qué las Fallas adoptan ese contexto religioso. Se supone que son unas fiestas «laicas» y las pocas veces en las que he planteado el tema me han soltado que no es por religión, es que «es bonito» y «emociona» llevarle flores a la Vírgen.

      De cualquier manera, sigue sin molestarme que Alarte elija la Ofrenda como sitio al que ir a hacerse la foto, lo que de verdad me fastidia es que haga el paripé si no es fallero. La mayoría de los habitantes de valencia no lo somos, y nadie se acuerda de nosotros cuando nos cortan las calles, nos despiertan con petards o nos hacen mascletás un martes a las 2 de la mañana (esto es verídico, de este mismo año). La pregunta es, ¿quién nos representa?

      Contestar
  4. General Sherman

    El artículo es buenísimo y además es valiente. Parece que aquí nadie puede decir nada contra «la festa», no sea que un fallero de esos que creen que la ciudad es suya durante una semana te suelte una hostia. Pero es que el artículo ni siquiera va de eso: va de algo mucho más concreto: hace tiempo que las Fallas se limitan a ser, en términos políticos, una herramienta en manos del PP para hacer el proselitismo más repugnante. Y lo que tendrían que hacer los partidos de la oposición es denunciarlo, y no, como siempre, subirse al carro a ver si les toca algo. Y lo que les toca, como muy bien explicaba Guillermo López en su anterior artículo, es que su mensaje de oposición queda totalmente desactivado.

    Contestar
    • Fesol de garrofa

      Gràcies. Tens tota la raó en que resulta inexplicable com no només la ciutat sinó fins i tot l’oposició ha acceptat que Rita Barberá i el PP es queden les Falles i les organitzen i manipulen per a major glòria pròpia.

      Contestar
  5. Pere Fuset

    Doncs si la cosa va de carregar contra els tòpics l’article va ben farcidet. He vist moltes falles amb major enginy i gràcia a l’hora de caricaturitzar política i falles.

    Contestar
    • Fesol de garrofa

      Gràcies pel comentari, Pere. Però tinc curiositat, quines cose de les escrites penses que entren dinss els tòpics? I sobretot, quins dels tòpics de l’article creus que no són certs o que haurien de ser matissats?

      Contestar
    • Senyor Garrofó

      Pere, et copie el que acabe de respondre més baix a un altre comentari:

      «Tienes parte de razón, pero yo no leo en el texto de Fesol de garrofa un texto o un comentario anti-fallero. Es más, todo lo contrario.

      Por así decirlo, se nota que “le duelen las Fallas”. Y que cuenta con mucha información de detalle y entresijos que demuestran que no es una persona precisamente ajena al mundo fallero.

      Es más, como nosotros sí sabemos quién es Fesol de Garrofa podemos certificar que es alguien que toda la vida ha estado muy metido en el mundo de las Fallas.

      Y es importante señalarlo porque da un poco de pena que desde la fiesta se niegue la existencia de personas, que son más de lo que parece, muy críticas con todo el actual tinglado.»

      Tu també veus el comentari de Fesol de Garrofa com anti-faller?

      Contestar
      • Pere Fuset

        No entenc als atacs a Alarte i encara menys a Mònica per exhibir el seu gust per les falles. Amb la de motius què hi ha per fer crítica a la política valenciana…

        Em pareix genial que visualitzem allò invisible i donat el silenciament de la premsa (del règim i adyacentes), el tan intel·ligent com repugnant apropiament de la dreta d’este món i els tòpics absolutament imperants a l’esquerra dominant pense que encara s’hauria de fer més treball.. i més fotos si cal. Que ja som majorets i sabem que la comunicació política és en part ciència i art.

        Mai he entés quina relació hi ha entre els posicionaments sobre l’economia, el benestar, la igualtat entre homes i dones, la llibertat d’orientacions sexuals, etc etc (el que vindria a determinar el ser d’esquerres) amb el fet d’haver de ser alíé – en el millor dels casos – a una festa que mou a centenars de milers de persones al llarg del país.

        A l’article s’insinua que Oltra fa el «ridicul en solitari» i que torna a desfilar amb el trage de valenciana «per tal de deixar clar els valencians que si dins el PP no hi ha esperança possible per als que volen construir un país modern i occidental». Fins i tot, des d’una vessant no partidista m’indigna que es critique a Alarte per aixó apuntant que per vestir-se de torrentí està «afonant alhora les seues expectatives electorals entre la gent d’esquerres amb estudis primaris, secundaris o superiors».

        És incompatible un país occidental i modern amb vestir-se de valenciana d’època? Són les falles les antípodes de la gent amb estudis? Quin destarifo és eixe? El subtext de l’article es clar: d’una banda està l’esquerra , intel·lectual i civilitzada, i d’altra el poble, destrellatat i per civilitzar… i per descomptat de dretes, i a més a més hi trobem uns polítics d’esquerra que es travestixen i es claven a la cloaca fallera amb el què acaben perdent la seua condició de progressista (sic)

        Haurieu de ser conscients que amb això esteu donant per bons , i encara més potenciant, els marcs mentals que la pròpia dreta explota per fer-nos la contra? Pels segles dels segles anem a actuar com a gauche divine?

        Les falles tenen una infinitat d’aspectes per criticar i sobretot per millorar. Reflexions crítiques sobre les forces de l’esquerra valenciana donarien per a gastar més paper del què el propi Amaçones podria proveïr… però si cal juntar estos dos conceptes en una sola crítica hauria de ser en el sentit de no haver sabut-pogut-volgut entendre la importància d’una festa que vertebra una ciutat. I si voleu ja en parlarem d’això.

        Simpatitze amb Arrancapins, una comissió del rotllo sense fallera major, que no va a l’ofrena, no participa del concurs, i planta una falla sempre crítica. Admire Na Jordana, que continua en especial apostant per la innovació, pels valors progressistes i els artistes amb major enginy i gràcia. Però encara més se’m cau la baba amb comissions com moltes del Botànic, Borrull-Socors per posar un cas, que sense ser una falla del rotllo o marcada, hi conviu gent de tota mena i crea uns premis per a la il·luminació sostenible, una exposició de fotografia sobre sostenibilitat, potència la crítica al seu monument, i fa un llibret que, en part, serà publicat per Carena. Com bé respon Oltra a la pregunta unes altres falles són possibles? Evidentment ho són.. però faríem bé per conèixer primer realitats invisibles que s’escapen als nostres ulls.

        Dins dels meues valors, junt a la defensa dels servicis públics, el dret a l’autodterminació dels pobles, la igualtat de gènere, etc etc, continuaré deixant un espai al fenòmen pel qual un grup de veins s’associaci amb finalitat festiva durant tot un any i crema tot allò que creu que ha de cremar al final de l’hivern. I ho faré des del convenciment que l’esquerra valenciana, serà fallera, o no serà.

        Salut i visquen les falles del 2012.

        Contestar
  6. Cuixa de pollastre

    Estaba claro que el artículo, con este tema, iba a crear follón. Tengo curiosidad por el comentario de Johnny. Como asesor de guardia con cerebro: ¿no te atreves a decir nada más porque estás indignado o porque estás de acuerdo con lo que se dice? Y sí, ya sé que es un contrasentido pedirle que diga más cosas a alguien que afirma que no se atreve a decir nada más; así que asumo (como es obvio, por otra parte) que no tienes por qué dar explicaciones

    Contestar
    • Johnny

      En el partido no quieren que nadie haga la más mínima crítica a las Fallas. Aunque yo aquí escriba de incógnito reconozco que no me atrevo a decir algunas cosas porque el tema es verdaderamente sensible. Y hasta aquí puedo leer.

      Aunque quiero defender a Alarte porque él también es fallero de verdad, como Mònica Oltra. Lo que pasa es que es fallero, y muy activo, en su pueblo, en Alaquàs. Él es un tío muy implicado en las fiestas populares. Otra cosa es si tiene sentido visualizarlo viniendo a la capi a la ofrenda.

      Contestar
      • Cuixa de pollastre

        Gracias por responder, Johnny. Intuía que la cosa iba un poco por ahí. Yo entiendo que el estruendo fallero acojona y que todos los partidos tiendan a ser prudentes. Pero, ante la evidencia de cómo se ha apropiado el PP de las Fallas para usarlas en su beneficio, llega un momento en que me parece mejor romper y constatar lo evidente: que las Fallas sirven para traer a Rajoy, llamarlo «presidente» y quitar carteles críticos si se tercia.

        Contestar
        • Johnny

          Las cosas son como son. Hoy por hoy un partido político no se puede permitir nada que no sea un apoyo al 190% a las Fallas. Aunque sean las Fallas que se ha montado Rita a su mayor gloria.

          Contestar
    • Fesol de garrofa

      Ploren perquè les Falles han bastit una imatge de la dona, via el model de fallera imperant, que llueix com una garlanda i poc més, que no té capacitat de dir més que tòpics i que, a més, com bones dones, són febles, senzilles, prudents… i ploren a la mínima.

      Contestar
    • Fesol de garrofa

      Òbviament, la cosa li va molt bé a Rita Barberá, que al seu costat apareix com una figura que tot ho controla, que sempre sap on estar, que dóna conhort quan toca, que ahi està, a cura de tot….

      Contestar
      • SinanPacha

        Bufff, por lo que veo vuestra alcaldesa ha adoptado, con democráctica imparcialidad, los usos de Corea del Norte en cuanto a omnipresencia del lider en todos los ámbitos de la vida cotidiana…en serio, que los que no somos de Valencia y leemos estas cosas nos adentramos en una espiral de la que ya se intuía algo gracias al Imputado y sus conversaciones telefónicas, y aprendemos un montón. Mil gracias!

        Contestar
  7. Garganta Profunda

    Considerar el axioma «Fallas=Rancio=PP=Facha=Caca» es darles la victoría de salida. ¿Cuantas veces habrá que decir que estos cabrones se han apropiado de las fiestas y de los símbolos de «todos» y parece que ahora solo ellos tengan la maquinita de hacer carnets de «valencianidad»…?

    Contestar
    • Fesol de garrofa

      No només s’ha apropiat de les Falles. Tambés se les han carregat, convertint-les en un femer sense gràcia. I han aconseguit fer-ho amb la complaença de fallers i valencians.

      Contestar
  8. Jovita

    A nadie le extraña demasiado que una página catalanista se dedique a criticar las Fallas y a arremeter contra Rita Barberá. No podéis soportar su popularidad y que haya defendido a Valencia y a los valencianos. Su éxito en las Fallas es porque los falleros la queremos porque ella es una valenciana más. Es normal que haya aprecio por su labor y la de gente como Félix Crespo al que atacáis. Basta recordar cómo trataron las Fallas los ayuntamientos de la izquierda catalanista, que no sabían muy bien si cargarse la fiesta o intentar llenarla de catalanismo y de rojerío. Rita Barberá simplemente ha dejado a las Fallas ser lo que son. La gente la quiere porque es natural.

    Vuestra inquina contra la Ofrenda os retrata como lo que sois. Gentuza que no respeta ni a la Iglesia, ni a quienes profesamos la fe católica. ¿Dónde está la defensa de la libertad? Pero no contentos con eso atacáis a la patrona de la ciudad, que es un icono que ampara a todos los valencianos. Incluso a vosotros o a aprovechaos como los de izquierdas que no se acuerdan de la Virgen nunca y ahora en elecciones se apuntan a la Ofrenda.

    Me parece, además, impresentable que aprovecheis que Rita y la Alcaldesa tengan un carácter muy distinto y visiones diferentes de muchas cosas para decir que han tenido conflictos. No es así. Es falso. Quienes hemos trabajado estas Fallas con ellas sabemos que se aprecian mucho. Rita, aunque no entienda algunas cosas respecto de cómo ha afrontado Laura su reinado, la aprecia y la quiere muchísimo. Es como una hija para ella. Y en ningún momento, en contra de lo que decís, ha sentido que le haya hecho un feo ni nada. Laura Caballero es una chica con muy buen fondo y aunque sea un poco rara para otras cosas es una chica valenciana y fallera como la que más. Así que dejad de calumniar. Además, para Rita es como si fuera una hija.

    Contestar
    • Senyor Garrofó

      Jovita, sólo puedo decir, después de leer tu apasionado comentario, que nos has dejado interesadísimos. ¿Podrías abundar en la relación entre Rita y la Fallera Mayor, por favor? Porque la cosa promete mucho más de lo que nos ha apuntado nuestro compañero Fesol.

      Contestar
    • Fesol de garrofa

      Jovita, que la Alcaldessa i la Fallera Major no han connectat com altres anys és un secret d’eixos que estan escampats per la ciutat i l’ambient faller des de fa unes setmanes. Conta, conta! Per què dius exactament que Laura és «rareta»?

      Em supose que tot el problema, clar, és que és una xica més o menys normal, mab les seues coses, amb les seues aficions, però assenyada i que no vol participar de la coentor a 1.000 per hora del PP i de Rita. O siga, sí, «rareta».

      Contestar
    • galaico67

      ja, ja, ja Esta claro que los extremeños se tocan…en la Madre Rusia tenían al padrecito Stalin y en la Terreta tenemos a la madrecita Rita….
      Y lo de comerse a las falleretas durante la mascletá ó después de la plorera….comerselas, comerselas, no se , pero xuclarselas y sucar…¿qui lo sap?

      Contestar
  9. Cabrones

    Cuando creía que había leído casi todo de la gente anti-fallera va y me encuentro con un ataque personal a la Fallera Mayor, incluso acusándola de catalanista. No tenéis vergüenza.

    Contestar
    • Fesol de garrofa

      Doncs no. Si et fixes bé a l’article el que dic és tot el contrari. Que la Fallera Major és de lo milloret que hem vist per la festa en molts anys. Lluny de ser una crítica, l’article és una lloança de la seua actitud i seny.

      Contestar
  10. Toni

    Jo soc valencià i no soc faller! Què passa, que el que no li agraden les falles ja no es valencià? Va, per favor… el que sí que vos dic és que Rita acabarà menjant-se les falleretes menudes trossejades poc abans de cada mascletà o després de la plorera de la cremà, sinó al temps…

    Contestar
  11. Jovita

    Que no, que Laura es una chica de lo más normal y súper-maja. Lo que pasa es que no le gusta mucho lo que ella entiende que es «contaminar la fiesta» y está muy obsesionada con la manera en que se viven las Fallas en una comisión de barrio, cree que ésa es su esencia. Entre eso y su manía con hablar en valenciano a los medios, porque también cree que es lo que debe hacer, ha acabado dando armas a quienes atacan la fiesta como vosotros. Pero no tenéis ni idea. Porque aunque pueda ser una fallera un poco rara para lo que son los cánones habituales, es valenciana hasta la médula y una chica fantástica.

    Contestar
    • Fesol de garrofa

      O siga, que el problema és que parla valencià i per això Rita no la suporta. Mare meua com està el pati.

      (bo, també és problemàtic, sembla, que a la tia li agraden les Falles de barri i s’encarrega de preparar obretes de teatre amb els xiquets de la seua falla, i activitats diverses d’eixes a les que no se sap bé si tenen més alèrgia Rita o Alarte)

      Repetisc. Mare meua com està el pati.

      Contestar
    • Toni

      Si, acabarem tots donç com la meua neboda, que ha estat vestir-se de fallera i, front a estar en la linia de ensenyança en valencià a l’escola, ser de pares valenciano-parlants i fins i tot exigir-li a sa mare i la meua dona que de vegades parlen en castellà per el fet de ser costum arraigada per els temps que corrien en la seua infanteça, ficar-se a parlar en castellà (ho dic de veres, no la havía vist mai fer-ho, «promesa y que me caiga muerto si miento»).

      Contestar
  12. Cuixa de pollastre

    La Paella Rusa lo ha vuelto a hacer. ¡Ya tenemos a nuestro asesor del PP de guardia! Aunque confieso que no tengo claro si Jovita es un asesor del PP de Luxe (bueno, él y «cabrones», que escribe desde el ordenador de al lado) o un cachondo mental, así de intrincado es su mensaje con cosas como que la fallera mayor es muy rara y no le gusta que «se contamine la fiesta» (que se politice -RitaBarberee, vamos) o «su manía de hablar en valenciano a los medios». Bravo, Jovita!

    Contestar
  13. Gola Profunda

    Jovita dixit

    «…su manía con hablar en valenciano a los medios»

    Des de quan parlar en valencià als medis de comunicació com a Fallera Major de València és una «manía»?

    Toca´m els collons, Manolo!. Més Falleres com ella ens fariem falta! A esta no se la porta al llit Zaplana…

    Contestar
  14. Jovita

    Evidentemente, hablar en valenciano no es ningún problema, pero conviene evitar ciertas expresiones que Laura usó en la Crida, por ejemplo, porque inmediatamente se generan problemas. Hay quien lo vivió como un intento de dejar en evidencia a la Alcaldesa. Y a la vista está que desde páginas catalanistas como esta no habeis dejado pasar la ocasión de utilizar ese tipo de cosas. A la vista está.

    Pero no vais a conseguir romper a la familia fallera. Laura es como una hija para Rita. Os guste o no.

    Contestar
  15. Senyor Garrofó

    Señores, a quien no le gusten unas fiestas como las Fallas, que dan lugar a un artículo como este y a un hilo de comentarios que es lo más espectacular desde La Escopeta Nacional que he leído nunca, es que no entiende nada de nada y no sabe disfrutar la vida.

    Contestar
  16. Gola Profunda

    Ah, Internet! Tot es pot trobar a Internet, la xarxa de totes les xarxes! Ací teniu el dicurset de la xicona en la Cridà…tota una proclama pancatalanista, plena de paraules «ininteligibles», que deixa en evidència la gestió de la gran Rita Barberà com a alcaldessa de València…de nou, toca´m el collons, Manolo!!!

    CRIDA 2011
    Discurso de la Fallera Mayor de Valencia

    “Valencianes i valencians,
    veïns i veïnes,
    falleres, fallers,
    l’hivern alena els últims sospirs abans de deixar pas a la primavera,
    i anunciant-la, arriben LES FALLES.

    La crítica, l’enginy, la sàtira, la sornegueria i la gràcia s’apoderaran de València en els propers dies.

    Allibereu els vostres sentits,
    fallers, valencians,
    que els colors de l’art faller besllumen als vostres ulls,
    que els perfums de les flors i de la pólvora emboliquen el vostre sentit,
    que les notes festívoles de les nostres bandes acaronen les vostres orelles,
    que els saborosos delits de la nostra gastrónomia delecten el vostre paladar,
    i que el contacte estimat d’una abraçada victoriosa, plena de joia… vos òmpliga de felicitat.

    Falleres, fallers
    Sentiu-vos orgullosos de fer la festa més gran,
    sentiu-vos satisfets d’entregar-vos en cos i ànima a esta ciutat,
    sentiu-vos premiats per ser testimoni agraït dels nostres avantpassats…

    Jo, com a Fallera Major de València, des d’ací, des de les portes dels Serrans, obertes com sempre,
    des d’este meravellós lloc que tinc la fortuna d’ocupar gràcies a tots vosaltres,
    vos convide a obrir portes i finestres de bat a bat,
    deixant que la música, la pólvora i la festa inunde els vostres llars.

    Vos convide a compartir este patrimoni cultural de la humanitat que són les falles,
    amb els vostres amics,
    amb els vostres veins
    i amb tots aquells que s’estimen acostar-se a la nostra ciutat,
    a fruir d’esta meravellosa festa oberta al mon.

    No vull oblidar-me de vosaltres,
    xiquetes i xiquets, futur i present de les falles,
    i en nom de Carmen, vos vull cridar:
    apreneu a mirar vostres falles i feu-les arribar als vostres amics,
    apreneu a fruir de tot allò que la festa vos oferix i contagieu els vostres companys.

    Valencians i valencianes, vos convide a baixar al carrer i a somriure davant de cada ninot, de cada falla.

    Convide a tots els ciutadans de València,
    a traspassar les portes dels casals,
    en les dos direccions,
    i a participar de totes i cadascuna de les activitats que els fallers,
    abnegats treballadors de la festa,
    els artistes, pirotècnics, indumentaristes i músics,
    han preparat amb ganes i il•lusió.

    Vos convide a fer de l’harmonia, la convivència i la festa,
    les millors de les virtuts del nostre poble.
    Viviu les falles i viviu València,
    i que el foc de la cremà se’n porte l’abaltiment i els dimonis que ens envolten a diari.
    Bona festa i bones falles.
    Amunt els cors, amunt els estendards!!!

    Visca València!!!
    I visquen les falles!!!”

    Laura Caballero Molina
    Fallera Mayor de Valencia 2011

    Contestar
    • Senyor Garrofó

      Home, la veritat és que, una vegada llegit, comencen a entendre´s algunes coses. Llevat de petits detalls, com ara l’utilització de la preposició «a» en alguns casos de CD «Convide a tots els ciutadans» en lloc de «Convide tots els ciutadans», així com els pronoms febles en la versió més apitxada (vos convide), s’ha de reconèixer que el discurs està molt bé i a més amb lèxic propi i currat.

      La qüestió és, el discurs s’el fa ella mateixa? Perquè supose que des de l’Ajuntament ajudaran, no?

      Contestar
      • Arròs a banda

        Però que t’has fumat, Senyor Garrofó? L’Ajuntament de València, un discurs ben fet? en valencià? xD

        Contestar
        • Senyor Garrofó

          Home, el discurset no està malament, crec. Més enllà de les erradetes que he comentat, veus alguna més?

          Contestar
  17. Arnadí

    ¡Qué escándalo! Cómo se le ocurre a esta chica hablar bien. Ha debido de ser como una patada en los… eh, Jovita? Vosotros que lo tenéis todo, absolutamente todo, controlado. O no.

    Contestar
  18. Júlia

    Un article molt encertat, enhorabona. A mi, personalment, el que més m’espanta és aquesta impostura ‘efectista’ d’apareixer a qualsevol preu, tot i ser vestit de mono. La búsqueda desesperada de vots no respecta la més mínima ètica ni seriositat en política. Critiquem la berlusconització de la vida pública però no tenim la més mínima vergonya a l’hora de buscar ‘la foto’.

    Com diu el refranet, «per les seues obres els coneixereu», i és sintomàtic d’eixe tarannà que Alarte tire de ganivet a la mínima de canvi, per tal de desfer-se de rivals dins del PSPV, i que Oltra haja traït als seus antics companys d’Esquerra Unida per a fer personalisme. I què dir de Morera, que només li falta traure la taronjeta com Lizondo? Patètic.

    Sóc d’esquerres, i no sé si votaré (ho dic de veres que no tinc clar la meua opció!), però si he de triar el camí de la coherència, només n’hi un: Esquerra Unida. Sempre. Invisibles, silenciosos -jo diria, ‘silenciats’, moltes vegades per les modes i els articulistes acomplexats- però amb les coses clares i sempre donant la cara.

    Júlia. Fac. de Ciències Socials.

    Contestar
    • galaico67

      Aunque sea por higine, vota. ¿ Que carallada es esa de soy de izquierdas, me gusta izquierda hundida porque son modositos, sensibles y trabajadores pero me voy a quedar en casa porque no lo tengo claro?
      ¿Tienes claro, alma de poal, que si no votas, tu , tan de esquerres, levantas un poquito más el pedestal de Campitos y Barbada? ¿Eso es lo que hace una chiqueta comprometida?
      Al psicologo teniaís que ir unas cuantas y cuantos, pero por mandato judicial, a ver si os haciaus coherentes entre el modo de hablar y el de actuar.

      Contestar
  19. Endo

    Yo alucino con algunas interpretaciones del texto. Parece que hay gente que reacciona cuando entiende que se le ataca, sin prestar demasiada atención a lo que se está diciendo realmente.
    A pesar de que los chistes, por principio, no hay que explicarlos, reproduzco el supuesto ataque de «Fesol de Garrofa» a la Fallera Mayor:

    1. Laura Caballero no lloró en la cremà
    2. No llorar en la cremà es terrible, perverso y antinatural
    3. Por tanto, Laura Caballero debe de ser catalanista

    Yo creo que está bastante claro que 2 es un sarcasmo, y que además no hay ninguna relación lógica entre 2 y 3. Fesol de Garrofa no sólo lo sabe, sino que de hecho está defendiendo la actitud de Laura (¡que incluso osa hablar en valenciano en la fiestas de Valencia!) frente a la típica actitud de las Falleras Mayores, que habitualmente se limitaban a estar monísimas, no dar problemas y llorar cuando tocaba.

    Excelente artículo, aunque me parece un poco injusta la pulla contra Mònica Oltra. Aunque no sea lo habitual, en principio no hay contradicción entre ser de izquierdas, valencianista (o catalanista, o lo que sea esta señora) y fan de la Maredeueta. De hecho, no creo que gane muchos puntos entre su electorado potencial por salir en la Ofrenda, sino más bien al contrario, por lo que deduzco que lo hace porque le gusta, le da la gana, y se pasa las opiniones de los críticos por el Arco del Triunfo. Y ojo, que no soy sospechoso de ser afín: soy castellanoparlante, ateo, de izquierdas y no nacionalista. Vamos, que de cuatro rasgos coincido en uno.

    Contestar
  20. Pere

    El comentari inicial de Jovita és la millor mostra de la simplicitat absurda del discurs pepero, falaç, intolerant, anticultural i d’aires feixistes. Sí, Jovita, vulgues o no, destil·les autoritarisme indissimulat a l’hora d’assenyalar i posar dianes, pervertir paraules i llenguatge i pontificar qui és bo i qui no. D’ací a fer crides públiques a la ràtzia anticatalanista hi ha només un pas.

    No dic que ho vulgues fer: no em malinterpretes, no t’estic acusant de feixista ni de voler caceres. Només dic que s’ha d’anar amb compte amb el maniqueísme i el despreci absolut a les idees alienes, el blanc bo i el negre roïn. Perquè començar el comentari amb «página catalanista» denota ja que no tens ganes d’argumentar, sinó d’atacar i despreciar, donant a entendre que aquell qui és catalanista és intrínsecament diabòlic.

    Ves amb compte, que després es posen bombes a les seus d’ERPV i el Bloc i alguns es renten les mans com si no tingueren res a vore. No sigueu còmplices (si no voleu)

    Contestar
    • galaico67

      Creo que lo de fascista sobra. Son autoritarios, rinden culto a la personalidad. Son tan fascistas como podrían ser maoistas, estalinista s ó ejecutarar bonitas coreografias en campos de Corea del Norte.
      Sobre todo, no trates de hacerles pensar mucho, que les da dolor de cabeza. Dos ideas, un enemigo claro, un lider, y tan felices. No necesitan más

      Contestar
  21. Arròs a banda

    Ai ai ai, quin mal deu haver fet l’article entre les files de Compromís. Veges tu, criticar a la Oltra per ser fallera. No tens cor, Fesol de Garrofa. I com t’atreveixes a dir que el seu no-discurs econòmic on insinua que les arques de la Generalitat estan buides perquè els del PP s’han emportat tots els diners. Deute sanitari? Finançament autonòmic? Fracàs de model productiu? Qui vol tot això quan pot posar-se monyo de fallera i desfilar?

    Contestar
  22. annanissi

    Las Fallas han sido tan surrealistas como siempre.Es lo suyo.Y no tiene nada de malo. Todos se han retratado, con peinetas o sin ellas. En su puesto, perfectamente integrados en el asunto unos, o tan fuera de lugar como un esquimal en el desierto otros. Quienes en periodo «no surrealista» de la vida valenciana ya tienen tendencia a estar como perdidos entre valencianos de socarrel lo siguen estando igual en periodo surrealista.
    Y aqui en la Paella Rusa igual, tenemos a los que califican todo lo relacionado con la cultura popular valenciana, sean Fallas, sainete, bandas de música, bous al carrer etc, como «femer feixiste coent» y tenemos a Jovita, tan autentica ella, desde su nombre hasta la última de sus palabras.El año que viene más.

    Contestar
    • Senyor Garrofó

      Tienes parte de razón, pero yo no leo en el texto de Fesol de garrofa un texto o un comentario anti-fallero. Es más, todo lo contrario.

      Por así decirlo, se nota que «le duelen las Fallas». Y que cuenta con mucha información de detalle y entresijos que demuestran que no es una persona precisamente ajena al mundo fallero.

      Es más, como nosotros sí sabemos quién es Fesol de Garrofa podemos certificar que es alguien que toda la vida ha estado muy metido en el mundo de las Fallas.

      Y es importante señalarlo porque da un poco de pena que desde la fiesta se niegue la existencia de personas, que son más de lo que parece, muy críticas con todo el actual tinglado.

      Contestar
      • annanissi

        Garrofo es voste una llegum molt tendra, si usted que conoce al Fesol lo dice verdad sera que le «duelen las Fallas», pero con comentarios como el de que Alarte anula cualquier posibilidad de que alguien de izquierdas con estudios de primaria, secundaria o superiores le vuelva a votar por ir a las Fallas o decirle a una fallera como Oltra que ir a la Ofrena vestida de fallera es una coentor solo propia de sus enemigos politicos, desde luego no parece anunciar más que el señor Fesol fue fallero y ahora odia lo fallero con la fe del converso.

        Contestar
        • Senyor Garrofó

          Bueno, justamente los ejemplos que pones son todos sobre la Ofrenda. Fesol de Garrofa es, además, un reconocido anticlerical como dejó claro en su artículo sobre la UCV. En eso, además, nos parecemos.

          Contestar
  23. Arròs i crosta

    A la resta de valencians, els que no som del Cap i Casal i a més ens agafa més a prop Múrcia que València, astò de les Falles és, si t’agafa en cap de setmana, una oportunitat d’anar a València de festa, vore vells amics que et conviden a tot i agarrar una mandanga de categoria, com dieu els valentins. Per vore polítics fent pena, ens quedem amb els del nostre poble. I en el cas dels diputats a Corts, si viuen a València, quin remei, no?
    D’altra banda, l’usuari Jovita deu ser un expert en SEO, perquè mira tu com aprofita per ficar «páginas catalanistas como esta» en els seus missatges.

    Salutacions i vos done l’enhorabona pel bloc. M’agrada vore com al cap i a la fi, astò que es diu que els valencians tenim la sang d’orxata, no és veritat.

    Contestar
  24. Mara

    Mi hermana mayor estuvo en la Corte hace unos años y puedo contar que al articulista no va desencaminado. Rita barberá pasaba de todo, pero la gente de JCF que había alrededor de la Corte se dividían en los que estaban preocupados en meter mano a las falleras, llevárselas de copas y si podía ser a la cama y los que vivían obsesionados con alabar a Rita y montar cosas y actos en los que las falleras sirvieran de decorado para la alcaldesa.

    Por supuesto, cualquier reflexión política y social más allá de tópicos como «la paz mundial» estaba prohibida. Y te pedían que no hablaras en valenciano porque «la fiesta es de todos y muy internacional» y en valenciano no te entienden. Sólo se permitía el valenciano en actos donde es obligatorio como la Crida y con muchos «consejitos» sobre cómo había que hablarlo. Palabras desrecomendadas y esas cosas.

    ¡Ánimo a Fesol de Garrofa! A las Fallas hay que meterles caña porque no pueden serguir así. Muchos falleros y falleras lo sabemos.

    Contestar
    • Senyor Garrofó

      Un proceso de selección de algo que acaba pareciendo Miss Valencia es inevitable que acabe contaminado de tics propios de un concursito de esos. Paz mundial por aquí y escándalos sexuales por allá. Es ley de vida. Hace unos años la prensa valenciana destapó un escandalillo en torno a las «prácticas inapropiadas» de algunos jurados y miembros de la JCF pero la cosa quedó en nada y los medios de comunicación, que para esto de defender la honra del mundo fallero cierran filas como con la familia real, tampoco se pusieron a hurgar.

      Mi propuesta, dado que las Fallas son ya fiestas totalmente internacionales, es que se imponga el inglés como idioma obligatorio en alocuciones públicas de autoridades y falleras, llibrets de falla (Fallas’ little books) y en Canal 9. Y todos tan contentos.

      Contestar
  25. varo

    Por aquello del pluralismo y esas estupideces os hablaría de la polémica con la Semana Negra en Gijón en lo que sería un espejo del caso valenciano salvando las distancias evidentes (sobre todo de calidad: Gijón tiene bares 10 veces más chulos que Valencia, una temperatura cuatro veces más divertida y un mar entre cinco y siete veces mejor según el día, amén de que se debería señalar que sus gentes son al menos trece veces menos chovinistas)

    El caso es que la Semana Negra es una fiesta montada por un rojo (pero un rojo rojísimo), un sarao con tintes intelectuales y criptocomunistas. Hubo una época en la que nuestro PP, un partido perdedor que no sabía qué hacer frente al PSOE hegemónico, decidió que era una fiesta que no le gustaba. En vez de aportar cosas o tratar de cambiarla renegó de ella del todo. Cada botella de sidra disfrutada acababa por ir en contra de esos tipos que quedaban como unos grises y aburridos.

    Si todos los que consideran la fiesta un engendro carpetovetónico del que se debe huir acaban por hacerlo, luego tampoco deberían extrañarse de que la fiesta sea un engendro carpetovetónico del que se debe huir. Y de que se les considere unos grises y unos aburridos.

    Contestar
    • Senyor Garrofó

      Tienes razón. Pero estar en la fiesta, disfrutarla y participar de ella no ha de significar aceptar todo lo que se haga. Porque, digo yo, si se es parte de la fiesta también se es parte para poder orientarla hacia ciertas direcciones y para hacer propuestas de mejora.

      Contestar
    • annanissi

      ¿Más información o más cotilleos, desempleado? El Alarte que va a La Noria y sabe un montón de cosas como que en realidad fue un militante del PP el que le paso los papeles a Luna o en realidad fue Canal 9 quien estaba detras de la manifestación que en contra del PSPV se monto frente a su sede podría servir de espia-fallero disfrazado de torrenti de alaquas y asi sabriamos quien se acuesta con quien, quien bebe más, quien fuma en lugares publicos no habilitados, quien se lo pasa pipa en fiestas, quien es un cenizo que no disfruta ni cuando sale el sol, etc, etc

      Contestar
  26. Tavella i Ferraüra

    Plas, plas.
    M’agraden les falles i m’encanta la fallera major d’enguany. Quin estil.
    No m’agrada Rita i no m’agrada com les falles s’han convertir en espai de coentor on s’ha perdut l’aire de crítica que teníem abans.

    Contestar
  27. SinanPacha

    Bueno, bueno, que me acabo de acordar: yo curro en cooperación; en 2005 estaba destinado en Guatemala, y es tradición que cada ayuntamiento, comunidad autónoma, banco o provincia manden en visita todo pagado a unos cuantos representantes para ver como los proyectos que financian salvan la vida de unos cuantos indígenas y de paso se hacen un publirreportaje sobre el asunto.
    La delegación de la Comunidad Valenciana (no sé si se dice así, no pretendo ofender a nadie) estaba formada por una chica muy mona que, nos contó, había estudiado turismo y había sido fallera mayor. Con mucho candor nos confio que ser fallera mayor al parecer sale por un pastizabal, y que era, o es costumbre, colocar a la interfecta en algún puestecillo de la administración. Y como ella sabía de turismo, pues a cooperación. Su jefe había formado parte de Los Inhumanos, mítico grupo, tenía unos cuantos bares y -esto nos lo contó el-, había decidido pasar de apoyar al PP en lo económico a «poner su experiencia de gestión al servicio del gobierno regional». Imagino que como Los Inhumanos eran muchos, esto le sirvió para aprender a movilizar recursos en emergencias, etc. Joder lo que nos reímos y aún hoy es una historia muy comentada en la AECID.

    Contestar
  28. Pingback: Anónimo

  29. jabravo

    Esteu tronats o què! Déu meu, si Joan Monleon, el creador de la genial Paella Rusa alçara el cap vos enfonsaria a guantades dins del primer casal de Falles que trobara i vos faria fallers sense dubtar-ho…
    Em pareix que ací sou tots (incloent al que escriu estes llinietes) massa joves per recordar finals del anys 70 y principis dels 80, quant a algunes comissions falleres (mai digau falles, que falla és el monument que es crema), com per eixemple Corretgeria – Bany dels Pavesos sorgiren xicotets grups de reviscolament cultural autòctons, quasi d’una forma clandestina, del que després sortiren grups com Pavesos, Alimara i altres dels que no puc fer memòria. Jo mateix, quan era xiquet, i a una falla de barriet de poble, vaig participar a grups de teatre, de dances, i era tot molt enriquidor. Inclús, per les megafonies de les falles, podies escoltar música de Al Tall! Però va arribar la dreta i va convertir la festa de les falles en una festa de bufar-se, fer soroll i no parar en quatre dies, de dones florer i de «exaltació de la llengua i la cultura blavenciana».
    Per això, com llegia el altre dia a un article de Kaos En La Red (http://www.kaosenlared.net/noticia/valencia-fallas-ombliguismo-izquierda), crec que el que haurien de fer una vegada més l’esquerra i el nacionalisme valencians, en comptes de deizar la festa de les falles en mans de la dreta cerril i espanyolista, masclista, alcohòlica i «de las flores de la lus i delamoooor», és apropar-se als casalets, ara que vé l’apuntà, fer-se fallers, integrar-se i fer de contraveu als quatre mangants que li han llevat el ressó original a la festa: la crítica del poder, fer burla del veïnat més proper, ser el carnestoltes original dels valencians arrelat a la festa dels fusters i utilitzar les comissions com eina de culturització. Perque fer el contrari es una rendició de covards i crec que esquerra i nacionalisme ja han segut molt covards a València cedint simbols a muntó com per a també cedir la festa de la ciutat per excelència.

    Contestar
    • Visenteta la del Virgo

      Doncs té vosté tota la raó. No seré jo qui li la lleve. Ara bé, a veure qui és el valent que comença a ficar-se al món de les falles i amb això de l’entrisme. Perquè amb mi que no conten. Que d’analfabetisme, bestialitats i animalades barroeres amb la teleporqueria ja en tinc prou.

      Contestar
    • galaico67

      De lo que se toma ese tio, yo no quiero. Historicamente tiene un empacho guapo.

      Y para los filologos «Tots a una veu» ¿ No debería traducirse pro «todos a una» ó «todos a la vez » ó «todos juntos» mejor que el rebuscado «todos con la misma voz «?

      Contestar
  30. DE VENTRE

    malament anem si les falles se les queda el pp. jo sóc de fora, però malgrat tot m’ho passe bomba en les falles, els tres anys vivint a russafa van ser memorables.

    sembla que el que voleu és que un altaveu tant gran com el món fallero seguixca sent la pancarta del pp.

    a vore si ja no es pot anar ni d’ofrena i passar-ho bé, que jo crec que quan tots hem anat a pegar botets a la platja el dia de sant joan no s’hem convertit prèviament a la religió de panoramix, ni hem begut sang d’una vedella. cojones, ya, hablemos de milenarismo, a vore si va ser que abans de que el pp fora l’alfa i l’omega la gent no anava a l’ofrena.

    altra cosa és que ningú tracte de proposar una política respecte a les falles mes respectuosa amb els no fallers perque és de veres que en deu dies ací no es pot viure.

    dalt algú comentava que abans les comissions donaven peu a més activitats que les purament falleres, jo no fa tant de temps que visc ací, però si això s’ha perdut no crec que siga culpa del pp. que algú s’ho curre i faça una bona falla amb camps en pilotes i ricard costa de copes amb el seu infinity.

    valencia en fallaaaaaas!

    j

    pd: per cert, cal mencionar pel que no ho sapiga, que a la fallera d’aquest any, no només li agrada el pancatalanisme estalinista-piomoista, sino que ademés li agrada la música indie i està més que bona!

    Contestar
  31. Francesc

    Això és de veres: els Alarte, els Oltra, els Blasco i la mare-que-va i el pare-que-torna SOU TOTS UNS HORTERES. Deixeu-vos ja de numerets i comenceu a treballar la política de valent, collons… Estic FINS ELS NASSOS de vore a CAMPS convidant a «estar il·lusionats per la nostra terreta»; al figamolla d’Enric MORERA jugant als castellets nacionalistes per a fer-se un espai sense pitxar cap a dretes o esquerres; fins el monyo d’un PSPV que s’estima més mantindre’s amb el bipartidisme que no defensar les butxaques dels ciutadans… I la resta? Trànsfugues, ambiciosos nouvinguts aferrats a l’escó o ex esquerrans decebuts (ex socialistes, recombinats com a ecologistes, com ara RIBÓ i tota la pesca).

    Feu com la MARINA ALBIOL, dimonis, eixa xiqueta sí que s’està guanyant les llentilles sense haver de fer caràmboles ideològiques o prometre ‘progressisme’ de nova collita. Acabe d’aterrar però ‘Esquerra Unida forever’.

    Contestar
  32. Carla Pro Plataforma d'Investigadors Precaris

    Les Falles i el rebombori no ens ajudaran a eixir de la crisi ni a obrir el ventall del treball per als milers de llicenciats que en aquest moment som a l’atur… Jo confie en Izquierda Unida, i, ací en la Comunitat Valenciana, en gent com Marga Sanz. Almenys, pel que conec i la sinceritat amb què ens ha tractat fins ara… Llàstima que gasteu tanta saliva en parlar sobre els de sempre. Saludets a tothom!

    Contestar
  33. Pingback: Mònica Oltra, Fallera Major de Compromís | La Paella Rusa

  34. Gejojuko

    Està resultant molt instructiu aquest repàs del que és la festa fallera. I em fa l’efecte que s’ha assenyalat el mal de l’esquerra. Ha de guanyar-se les classes populars (del poble malpensats) perque si no mai arribarà enlloc.

    De tota manera, i des d’un punt de vista de foraster que ha viscut a València, he de dir que la defensa numantina dels aspectes més folcklòrics demostren dos coses: que molts valencians sembla que d’alguna manera sí estimen «lo seu», però que manquen de vegades de la més elemental noció d’autocrítica. I aquesta realitat es fa especialment cruenta amb una festa de la qual es suposa que l’autocrítica n’és un dels eixos fonamentals.

    Contestar
  35. Pingback: Tele-Alarte comienza sus emisiones regulares | La Paella Rusa

  36. Pingback: Ay, qué susto | La Paella Rusa

  37. Pingback: València, el Cap i Casal, és makinero | La Paella Rusa

Responder a Arròs a banda Cancelar respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Esta página está alojada en La Página Definitiva. Sus contenidos pertenecen a sus autores, que escriben con seudónimo para evitar ser represaliados por sus opiniones.

Contribución anónima

Esto lo hacemos gratis y es mérito, entre otros, de personas anónimas. Aun así cuesta tiempo y dinero. Si te gusta lo que hacemos y quieres colaborar, páganos unas cervezas.

Artículos en tu correo

Te enviamos los nuevos artículos a tu correo electrónico: